Een Facebook-advertentie voor uw bedrijf maken
Het maken van een advertentie op Facebook is een
eenvoudig proces.
Dit kan ook een zeer krachtige marketingtechniek
zijn als je goed nadenkt over je demografie en hoe je je fans op Facebook kunt
bereiken. Volg gewoon deze basisstappen:
1.
Ga naar de advertentiepagina van Facebook. Klik op de groene knop Een
advertentie maken rechtsboven in uw scherm.
De pagina Adverteren op Facebook verschijnt met de
stappen die nodig zijn om een advertentie en/of gesponsord verhaal te maken.
2.
Geef een bestemming voor de advertentie op in het veld Bestemming.
U kunt een externe URL of uw Facebook-pagina,
Facebook-evenement of Facebook-app opgeven. Voer in het veld Bestemming de URL
van uw website in of begin met het typen van de naam van uw pagina, evenement
of app.
3.
Selecteer uw advertentiedoelstelling.
Als je een pagina, app of evenement voor de
bestemming selecteert, vraagt Facebook "Wat zou je willen doen?"
4.
Schrijf een kop. Schrijf vervolgens het lichaam en kies een afbeelding.
Facebook gebruikt de eerste 25 tekens van je pagina
voor de kop.
Voer maximaal 90 tekens tekst in voor uw
advertentie in het tekstveld voor de hoofdtekst.
U kunt een afbeelding van uw bureaublad selecteren.
De afmetingen van de advertentieafbeelding zijn 100 x 72 pixels.
5.
Selecteer uw landingsweergave of gerelateerde pagina.
Als je een Facebook-pagina promoot, kun je een
specifieke weergave als je bestemming selecteren. Als je een externe URL als
bestemming selecteert, kun je ervoor kiezen Facebook-verhalen over een gerelateerde
pagina of app weer te geven.
6.
Nadat u uw advertentie heeft ontworpen, moet u uw doelgroep targeten door de
targetingcriteria te selecteren.
Denk aan richten in termen van een
boogschuttersoog: hoe dichter je bij het midden komt, hoe smaller de cirkels;
hoe verder je gaat, hoe groter het gebied.
7.
Typ in het veld Locatie de locatie waar u uw advertentie wilt zien.
U kunt kiezen uit bijna 100 landen om te targeten
en elke advertentie kan maximaal 25 landen bereiken. U kunt ook inzoomen op het
niveau van de staat/provincie of stad. Voor veel steden kunt u zelfs tot 10, 25
of 50 mijl rond de stad specificeren.
8. Kies in de vervolgkeuzelijsten Leeftijd de leeftijdscategorie en het
geslacht van de doelgroep waarvoor u de advertentie wilt zien.
Als
u de geschatte leeftijdscategorie van uw doelgroep kent, is dit een geweldige
manier om ze te targeten. U kunt alleen mannen, alleen vrouwen of beide
targeten. Standaard is Alles geselecteerd.
9. In het gedeelte Interesses kunt u ofwel precieze interesses ofwel brede
categorieën kiezen.
Om
precieze interesses te kiezen, typt u gewoon trefwoorden in het tekstvak
Precieze interesses die u specifiek wilt targeten. Om brede categorieën te
kiezen, selecteert u de categorie en subcategorie die u wilt targeten.
10. Selecteer in het gedeelte Verbindingen op Facebook de optie die het
beste bij uw pagina past
Als
u adverteert voor een externe website-URL, heeft u de mogelijkheid om alleen
Iedereen of Geavanceerde verbindingstargeting te selecteren.
11. Selecteer criteria voor geavanceerde demografie en opleidingsniveau van
uw publiek.
Maak
uw selecties voor Geïnteresseerd in en Relatiestatus. Begin in het veld Talen
met het typen van de taal die u wilt targeten.
Uw
opties zijn Iedereen, College Grad, In College of In High School. Dit is een
geweldige tool voor werving, omdat je mensen kunt targeten met de scholen en
diploma's die je wilt aannemen.
12. Richt je op de werkplek.
Terwijl
je de werkplek begint te typen, zie je een scala aan werkplekmogelijkheden.
13. Typ in het tekstvak Nieuwe campagnenaam de naam van uw campagne.
Campagne
verwijst naar een groep advertenties die allemaal hetzelfde dagbudget en schema
delen; het kan uit veel afzonderlijke advertenties bestaan. Door advertenties
onder één campagne te groeperen, is het eenvoudiger om verschillende campagnes
te beheren.
14. Stel in het tekstvak Campagnebudget uw maximale dagbudget in.
U
kunt er ook voor kiezen om een looptijdbudget in te stellen en het bedrag in
te voeren dat u voor de gehele looptijd van die campagne wilt besteden.
15. Kies in het gedeelte Campagneplanning uit twee opties voor wanneer de
advertentie wordt weergegeven:
Als
u wilt dat de campagne vandaag begint en voor onbepaalde tijd loopt, schakelt u
het selectievakje Mijn campagne continu vanaf vandaag uitvoeren in.
Als
u een specifiek datumbereik wilt kiezen, schakelt u het selectievakje Mijn
campagne continu vanaf vandaag starten uit en voert u de begin- en einddatum en
-tijd in.
16. In het gedeelte Campagneprijzen stelt Facebook een biedingsbedrag per
klik voor. Accepteer of verwerp het voorgestelde bod.
Als
u tevreden bent met dit voorgestelde bod per klik, gaat u verder.
Als
u de voorkeur geeft aan een ander bod, klikt u op de link Een ander bod
instellen (geavanceerde modus).
17. Selecteer het keuzerondje naast het type prijsstructuur dat u wilt
gebruiken: Optimaliseren voor vertoningen (CPM) of Optimaliseren voor klikken
(CPC). Voer het maximale bedrag in dat u bereid bent te betalen per klik of per
vertoning.
Met
Facebook kunt u bieden op basis van CPM of CPC. Als u Betalen voor vertoningen
(CPM) selecteert, moet u er rekening mee houden dat uw bod elke 1000
vertoningen of advertentieweergaven vertegenwoordigt.
Het
minimaal toegestane bod is 2 cent voor CPM en 1 cent voor CPC, hoewel Facebook
vaak biedingen afwijst boven deze drempel die het te laag acht. Klik op de knop
Advertentie beoordelen.
De
pagina Advertentie beoordelen wordt weergegeven en geeft een overzicht van de
creatieve elementen, targeting, type bod (CPC of CPM), biedprijs, dagbudget en
duur van de advertentievlucht van uw advertentie.
18. Nadat u uw advertentie heeft bekeken, klikt u op de knop Bestelling plaatsen.
Op
de volgende pagina verschijnt dit bericht van Facebook: "Uw advertentie is
met succes gemaakt. Het wordt gestart nadat het is goedgekeurd, wat tot 24 uur
kan duren. Kom terug zodra uw advertentie is goedgekeurd om de prestaties te
controleren. U kunt uw advertentiemateriaal ook op elk gewenst moment bewerken
of de targeting- en weergave-informatie hieronder wijzigen.'
Nadat
uw advertentie is goedgekeurd, ontvangt u een e-mail van Facebook waarin u op
de hoogte wordt gesteld van de goedkeuring met een link naar de
Advertentiebeheer.
Hopelijk
vond je deze blog nuttig. Als je echter nog steeds hulp nodig hebt, kun je het
helpdesknummer van Facebook bellen en hulp vragen aan Facebook-experts.
Comments
Post a Comment