Een Facebook-advertentie voor uw bedrijf maken


 

Het maken van een advertentie op Facebook is een eenvoudig proces. Dit kan ook een zeer krachtige marketingtechniek zijn als je goed nadenkt over je demografie en hoe je je fans op Facebook kunt bereiken. Volg gewoon deze basisstappen:

 

1. Ga naar de advertentiepagina van Facebook. Klik op de groene knop Een advertentie maken rechtsboven in uw scherm.

 

De pagina Adverteren op Facebook verschijnt met de stappen die nodig zijn om een ​​advertentie en/of gesponsord verhaal te maken.

 

2. Geef een bestemming voor de advertentie op in het veld Bestemming.

 

U kunt een externe URL of uw Facebook-pagina, Facebook-evenement of Facebook-app opgeven. Voer in het veld Bestemming de URL van uw website in of begin met het typen van de naam van uw pagina, evenement of app.

 

3. Selecteer uw advertentiedoelstelling.

 

Als je een pagina, app of evenement voor de bestemming selecteert, vraagt ​​Facebook "Wat zou je willen doen?"

 

4. Schrijf een kop. Schrijf vervolgens het lichaam en kies een afbeelding.

 

Facebook gebruikt de eerste 25 tekens van je pagina voor de kop.

 

Voer maximaal 90 tekens tekst in voor uw advertentie in het tekstveld voor de hoofdtekst.

 

U kunt een afbeelding van uw bureaublad selecteren. De afmetingen van de advertentieafbeelding zijn 100 x 72 pixels.

 

5. Selecteer uw landingsweergave of gerelateerde pagina.

 

Als je een Facebook-pagina promoot, kun je een specifieke weergave als je bestemming selecteren. Als je een externe URL als bestemming selecteert, kun je ervoor kiezen Facebook-verhalen over een gerelateerde pagina of app weer te geven.

 

6. Nadat u uw advertentie heeft ontworpen, moet u uw doelgroep targeten door de targetingcriteria te selecteren.

 

Denk aan richten in termen van een boogschuttersoog: hoe dichter je bij het midden komt, hoe smaller de cirkels; hoe verder je gaat, hoe groter het gebied.

 

7. Typ in het veld Locatie de locatie waar u uw advertentie wilt zien.

 

U kunt kiezen uit bijna 100 landen om te targeten en elke advertentie kan maximaal 25 landen bereiken. U kunt ook inzoomen op het niveau van de staat/provincie of stad. Voor veel steden kunt u zelfs tot 10, 25 of 50 mijl rond de stad specificeren.

 

8. Kies in de vervolgkeuzelijsten Leeftijd de leeftijdscategorie en het geslacht van de doelgroep waarvoor u de advertentie wilt zien.

 

Als u de geschatte leeftijdscategorie van uw doelgroep kent, is dit een geweldige manier om ze te targeten. U kunt alleen mannen, alleen vrouwen of beide targeten. Standaard is Alles geselecteerd.

 

9. In het gedeelte Interesses kunt u ofwel precieze interesses ofwel brede categorieën kiezen.

 

Om precieze interesses te kiezen, typt u gewoon trefwoorden in het tekstvak Precieze interesses die u specifiek wilt targeten. Om brede categorieën te kiezen, selecteert u de categorie en subcategorie die u wilt targeten.

 

10. Selecteer in het gedeelte Verbindingen op Facebook de optie die het beste bij uw pagina past

 

Als u adverteert voor een externe website-URL, heeft u de mogelijkheid om alleen Iedereen of Geavanceerde verbindingstargeting te selecteren.

 

11. Selecteer criteria voor geavanceerde demografie en opleidingsniveau van uw publiek.

 

Maak uw selecties voor Geïnteresseerd in en Relatiestatus. Begin in het veld Talen met het typen van de taal die u wilt targeten.

 

Uw opties zijn Iedereen, College Grad, In College of In High School. Dit is een geweldige tool voor werving, omdat je mensen kunt targeten met de scholen en diploma's die je wilt aannemen.

 

12. Richt je op de werkplek.

 

Terwijl je de werkplek begint te typen, zie je een scala aan werkplekmogelijkheden.

 

13. Typ in het tekstvak Nieuwe campagnenaam de naam van uw campagne.

 

Campagne verwijst naar een groep advertenties die allemaal hetzelfde dagbudget en schema delen; het kan uit veel afzonderlijke advertenties bestaan. Door advertenties onder één campagne te groeperen, is het eenvoudiger om verschillende campagnes te beheren.

 

14. Stel in het tekstvak Campagnebudget uw maximale dagbudget in.

 

U kunt er ook voor kiezen om een ​​looptijdbudget in te stellen en het bedrag in te voeren dat u voor de gehele looptijd van die campagne wilt besteden.

 

15. Kies in het gedeelte Campagneplanning uit twee opties voor wanneer de advertentie wordt weergegeven:

 

Als u wilt dat de campagne vandaag begint en voor onbepaalde tijd loopt, schakelt u het selectievakje Mijn campagne continu vanaf vandaag uitvoeren in.

 

Als u een specifiek datumbereik wilt kiezen, schakelt u het selectievakje Mijn campagne continu vanaf vandaag starten uit en voert u de begin- en einddatum en -tijd in.

 

16. In het gedeelte Campagneprijzen stelt Facebook een biedingsbedrag per klik voor. Accepteer of verwerp het voorgestelde bod.

 

Als u tevreden bent met dit voorgestelde bod per klik, gaat u verder.

 

Als u de voorkeur geeft aan een ander bod, klikt u op de link Een ander bod instellen (geavanceerde modus).

 

17. Selecteer het keuzerondje naast het type prijsstructuur dat u wilt gebruiken: Optimaliseren voor vertoningen (CPM) of Optimaliseren voor klikken (CPC). Voer het maximale bedrag in dat u bereid bent te betalen per klik of per vertoning.

 

Met Facebook kunt u bieden op basis van CPM of CPC. Als u Betalen voor vertoningen (CPM) selecteert, moet u er rekening mee houden dat uw bod elke 1000 vertoningen of advertentieweergaven vertegenwoordigt.

 

Het minimaal toegestane bod is 2 cent voor CPM en 1 cent voor CPC, hoewel Facebook vaak biedingen afwijst boven deze drempel die het te laag acht. Klik op de knop Advertentie beoordelen.

 

De pagina Advertentie beoordelen wordt weergegeven en geeft een overzicht van de creatieve elementen, targeting, type bod (CPC of CPM), biedprijs, dagbudget en duur van de advertentievlucht van uw advertentie.

 

18. Nadat u uw advertentie heeft bekeken, klikt u op de knop Bestelling plaatsen.

 

Op de volgende pagina verschijnt dit bericht van Facebook: "Uw advertentie is met succes gemaakt. Het wordt gestart nadat het is goedgekeurd, wat tot 24 uur kan duren. Kom terug zodra uw advertentie is goedgekeurd om de prestaties te controleren. U kunt uw advertentiemateriaal ook op elk gewenst moment bewerken of de targeting- en weergave-informatie hieronder wijzigen.'

 

Nadat uw advertentie is goedgekeurd, ontvangt u een e-mail van Facebook waarin u op de hoogte wordt gesteld van de goedkeuring met een link naar de Advertentiebeheer.

 

Hopelijk vond je deze blog nuttig. Als je echter nog steeds hulp nodig hebt, kun je het helpdesknummer van Facebook bellen en hulp vragen aan Facebook-experts.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe herstel ik mijn Paypal-account?

Hoe het openbare telefoonnummer van alle Facebook-vrienden te extraheren

PAYPAL TERUGBETALINGSBELEID – DRIE MANIEREN OM EEN TERUGBETALING AAN TE VRAGEN