Hoe u de verkoop op eBay kunt verhogen

 

Voor elke eBay-verkoper die een omzetdaling registreert, vind je er een met winst die door het dak gaat. De verkopers op dit online veilingplatform hebben als enige missie het verhogen van hun omzet en zijn daarom altijd bezig hun bedrijf te verfijnen om effectief te concurreren met miljoenen andere items.

 

Verkopen op eBay is meer dan een paar foto's maken en een korte beschrijving samenstellen. Het gaat erom het tempo bij te houden en naar de top van de zoekopdrachten te stijgen. eBay wordt immers nog steeds beschouwd als een titaan die met kop en schouders boven andere eCommerce-platforms uitsteekt. Als gevolg hiervan moeten de handelaren die op eBay verkopen, proactief zijn als ze hun artikelen willen laten opvallen en de verkoop willen verhogen.

 

Het is belangrijker dan ooit om je te onderscheiden van de concurrentie om die felbegeerde conversies te krijgen. Hier zijn enkele tips die elke verkoper moet weten om de verkoop op eBay te verhogen.

 

1) Zorg voor snelle verzending via eBay Gegarandeerde Levering

 

Kopers zijn altijd op zoek naar items met een snelle doorlooptijd, en eBay Guaranteed Delivery (eGD) belooft dit. eGD is een eBay-functie waarmee shoppers goederen kunnen filteren op gegarandeerde leveringsdatum. Het programma stelt de levertijd vast en stelt klanten in staat om eBay te zoeken op basis van de gewenste leveringsdatum.

 

Klanten hebben de vrijheid om over te schakelen naar de optie "Gegarandeerde levering binnen 3 dagen", die zich meestal in de rechterbovenhoek bevindt. Ze kunnen vervolgens kiezen voor 1-daagse, 2-daagse of 3-daagse verzending. Wanneer een vermelding al is ingeschreven voor het eGD-programma, betekent dit dat een in aanmerking komende vermelding een grotere kans heeft om in de zoekresultaten te verschijnen. Gegarandeerde levering op eBay krijgen is gunstig omdat het betekent dat u een betere zichtbaarheid krijgt en opvalt in een steeds concurrerender wordende markt.

 

Maar eGD is niet gemakkelijk; het vereist dat verkopers aan bepaalde verwachtingen van eBay voldoen. De handelaars moeten bijvoorbeeld minimaal 100 transacties per jaar hebben en een vertragingspercentage van 5% of minder. Er zijn ook vereisten op lijstniveau waaraan moet worden voldaan.

 

Bied gratis snelle verzending aan om Fast 'N Free-tags te krijgen

 

Ga nog een stap verder door gratis verzending aan te bieden voor uw eGD-vermeldingen om de


 

Fast 'N Free-tags te krijgen.

 

Het toevoegen van eBay Fast 'N Free aan je aanbieding is een geweldige manier om potentiële klanten te laten weten dat een item snel en gemakkelijk zal aankomen, met weinig tot geen risico, omdat ze gratis de beste bezorging krijgen. We hebben gezien dat vermeldingen met Fast 'N Free-tags in de zoekresultaten stijgen en meer zichtbaarheid genereren dankzij felgroene tags.

 

2) Optimaliseer uw eBay-aanbiedingen

 

eBay-verkopers moeten aanbiedingen optimaliseren om verkeer naar hun winkels te leiden en uiteindelijk de verkoop te verhogen. Hoe beter uw vermelding is geoptimaliseerd, hoe meer potentiële kopers uw items in de zoekresultaten zullen vinden. Hier zijn een paar praktische tips om uw vermeldingen naar een hoger niveau te tillen.

 

a) Gebruik de juiste trefwoorden

 

De juiste zoekwoorden zijn de zoekwoorden die uw kopers zouden gebruiken. Je hebt maar 80 tekens voor je titel en je wilt ze niet verspillen aan zinnen/woorden die misleidend, irrelevant of vaag zijn. Blijf in plaats daarvan op het goede spoor door feiten te vermelden en onthoud dat spamming met trefwoorden verboden is. Test uw zoekwoorden door te kijken wat uw concurrenten doen. Zoek naar items die vergelijkbaar zijn met die van u en bekijk waar andere verkopers voor optimaliseren.

 

b) Gebruik goede foto's

 

Maak meerdere foto's en kies de foto's die duidelijk en met een hoge resolutie zijn. Een geweldige lijst biedt veel visuele aanwijzingen en toont hoge kwaliteit in alle details, tot aan de foto's die je maakt. U wilt dat de shopper het beste idee heeft van wat u aanbiedt door elk detail vast te leggen dat als verkoopargument kan worden gebruikt.

 

Tip: "leen" nooit foto's van andere advertenties.

 

c) Geef duidelijke details

 

Foto's kunnen bedrieglijk zijn en daarom is het uw plicht om klanten vooraf te informeren wat ze krijgen: de lengte, breedte, hoogte, gewicht, kleur en andere relevante kenmerken. Het toevoegen van extra informatie moet helpen om het aantal retouren te verminderen en de winst op de lange termijn te vergroten.

 

Denk na over alle vragen die iemand zou kunnen hebben over wat u verkoopt, en beantwoord ze in uw vermelding.

 

d) Gebruik gepromote vermeldingen

 

Gesponsorde aanbiedingen, ook wel door eBay gesponsorde producten genoemd, zijn advertenties die de bekendheid met tot wel 30% vergroten. Over het algemeen identificeert een verkoper die op eBay verkoopt de aanbiedingen die moeten worden gepromoot en stelt hij een voorkeursadvertentietarief in voordat de campagnes worden gelanceerd.

 

In tegenstelling tot traditionele PPC-advertenties (Pay-per-click), wordt de verkoper niets in rekening gebracht totdat een shopper binnen 30 dagen klikt en het 'gepromote' item koopt. Alleen dan krijgt eBay een percentage van de verkoopprijs.

 

Gesponsorde aanbiedingen vergroten de zichtbaarheid van artikelen en zijn uitstekend geschikt voor het verminderen van langzittende voorraad en het verhogen van de verkoop.

 

Helaas is het alleen gereserveerd voor best beoordeelde verkopers. Retailers die in aanmerking willen komen voor deze service, moeten ernaar streven een uitzonderlijke klantenservice te bieden en tegelijkertijd te voldoen aan de minimale verkoopvereisten voor best beoordeelde verkopers.

 

e) Krijg op eBay-deals

 

eBay biedt dagelijkse en wekelijkse deals, dit zijn sterk afgeprijsde items met een "Koop het nu" -prijs. Deze items zijn meestal 20-90% korting op de aanbiedingsprijs en worden meestal gratis verzonden.

 

Bij eBay-deals moet de handelaar die op eBay verkoopt, kortingen geven op de prijzen die op de eBay-dealspagina of op de startpagina worden vermeld. De afgeprijsde artikelen stijgen ook naar de top van generieke zoekopdrachten op de site en worden beter zichtbaar.

 

eBay-deals zijn echter een programma dat alleen op uitnodiging wordt uitgenodigd en gericht is op grote retailers met een bewezen staat van dienst.

 

3) Beheers uw productsourcing

 

Hoewel de droom van elke rationele e-commercehandelaar is om een ​​product te hebben dat verkoopt ongeacht de vraagprijs of het seizoen, verkoopt de voorraad soms niet. Uiteindelijk komt de handelaar vast te zitten met extra opslagkosten die een financiële last kunnen veroorzaken.

 

Meestal blijft een verkoper achter met dode voorraad of overstock vanwege onvoldoende marktgegevens of productgegevens bij het kopen van voorraad. Het is meestal de verkoper die de noodzaak onderschat om uitgebreid onderzoek te doen naar duizenden producten en hun markten te analyseren.

 

Er zijn hier geen snelkoppelingen. Elke serieuze handelaar moet bereid zijn om erop uit te gaan om de juiste gegevens over de voorraad te krijgen. Gegevens zijn de leidraad voor de inkoopinspanningen van de verkoper als het doel is om verliezen als gevolg van niet-verkochte goederen te verminderen.

 

eBay zelf is een uitstekend platform voor ideeën voor productsourcing, omdat het een goudmijn aan nuttige gegevens heeft over wat eBay-kopers willen kopen. De pagina Wat te verkopen heeft bijvoorbeeld tal van inzichten in de artikelen die consumenten willen (op basis van zoekopdrachten en verkooptrends), hoeveel ze waard zijn en welke producten tegen een meerprijs kunnen worden verkocht.

 

4) Streef naar positieve recensies

 

Vanuit het oogpunt van een klant helpt positieve feedback bij het meten van de reputatie van de retailer. In feite stellen verschillende positieve reacties potentiële kopers gerust dat u zich inzet om hen van dienst te zijn en dat u te vertrouwen bent. Positieve opmerkingen wekken de indruk dat een handelaar beter is in het beheren van transacties en geeft om reputatie.

 

Om een ​​succesvolle eBay-retailer te zijn, moet je streven naar meer positieve feedback in de vorm van recensies. U kunt dit bereiken door feedback te vragen van tevreden kopers en uitstekende klantenservice te bieden.

 

Onthoud dat klanten altijd vragen zullen hebben, hoe gedetailleerd uw productvermelding ook is, en een recensie kan een grote bijdrage leveren aan het beantwoorden van over het hoofd geziene vragen van klanten.

 

5) Verleng de retourperiode en zorg voor gratis verzending!

 

In plaats van het standaard retourbeleid van 14 of 30 dagen, kun je een tandje bijsteken en je klanten 60 dagen de tijd geven. Dit zal uw zoekopdracht een boost geven en u meer kopers opleveren.

 

Net als een verlengde polisperiode kan gratis verzending ook worden gebruikt om klanten te verleiden. Het wordt zelfs een standaard in de meeste eCommerce-platforms. Bij het overwegen van deze optie mag dit echter niet ten koste gaan van geldverlies. Slimme verkopers vinden een manier om de verzendkosten op te nemen in de vraagprijs.

 

Het komt erop neer dat het steeds moeilijker wordt om een ​​van de verkopers te zijn met verkopen die door het dak gaan, in plaats van een verkoper die een daling in de verkoop ziet. Volg ons advies hierboven om uw e-commercebedrijf gezond te houden op eBay, en vergeet niet om uw accountstatistieken regelmatig bij te houden.

 

Voor vragen kunt u de helpdesk van eBay bellen en professionele hulp inroepen.


Comments

Popular posts from this blog

Hoe herstel ik mijn Paypal-account?

Hoe reset ik mijn PayPal-rekening zonder telefoonnummer?

Hoe lang duurt het om geld over te maken van PayPal naar de bank?