Hoe u de verkoop op eBay kunt verhogen
Voor elke eBay-verkoper die een omzetdaling
registreert, vind je er een met winst die door het dak gaat. De verkopers op
dit online veilingplatform hebben als enige missie het verhogen van hun omzet
en zijn daarom altijd bezig hun bedrijf te verfijnen om effectief te
concurreren met miljoenen andere items.
Verkopen op eBay is meer dan een paar foto's maken
en een korte beschrijving samenstellen. Het gaat erom het tempo bij te houden
en naar de top van de zoekopdrachten te stijgen. eBay wordt immers nog steeds
beschouwd als een titaan die met kop en schouders boven andere
eCommerce-platforms uitsteekt. Als gevolg hiervan moeten de handelaren die op
eBay verkopen, proactief zijn als ze hun artikelen willen laten opvallen en de
verkoop willen verhogen.
Het is belangrijker dan ooit om je te onderscheiden
van de concurrentie om die felbegeerde conversies te krijgen. Hier zijn enkele
tips die elke verkoper moet weten om de verkoop op eBay te verhogen.
1)
Zorg voor snelle verzending via eBay Gegarandeerde Levering
Kopers zijn altijd op zoek naar items met een
snelle doorlooptijd, en eBay Guaranteed Delivery (eGD) belooft dit. eGD is een
eBay-functie waarmee shoppers goederen kunnen filteren op gegarandeerde
leveringsdatum. Het programma stelt de levertijd vast en stelt klanten in staat
om eBay te zoeken op basis van de gewenste leveringsdatum.
Klanten hebben de vrijheid om over te schakelen
naar de optie "Gegarandeerde levering binnen 3 dagen", die zich
meestal in de rechterbovenhoek bevindt. Ze kunnen vervolgens kiezen voor
1-daagse, 2-daagse of 3-daagse verzending. Wanneer een vermelding al is
ingeschreven voor het eGD-programma, betekent dit dat een in aanmerking komende
vermelding een grotere kans heeft om in de zoekresultaten te verschijnen.
Gegarandeerde levering op eBay krijgen is gunstig omdat het betekent dat u een
betere zichtbaarheid krijgt en opvalt in een steeds concurrerender wordende
markt.
Maar eGD is niet gemakkelijk; het vereist dat
verkopers aan bepaalde verwachtingen van eBay voldoen. De handelaars moeten
bijvoorbeeld minimaal 100 transacties per jaar hebben en een vertragingspercentage
van 5% of minder. Er zijn ook vereisten op lijstniveau waaraan moet worden
voldaan.
Bied
gratis snelle verzending aan om Fast 'N Free-tags te krijgen
Ga nog een stap verder door gratis verzending aan
te bieden voor uw eGD-vermeldingen om de
Fast 'N Free-tags te krijgen.
Het toevoegen van eBay Fast 'N Free aan je
aanbieding is een geweldige manier om potentiële klanten te laten weten dat een
item snel en gemakkelijk zal aankomen, met weinig tot geen risico, omdat ze
gratis de beste bezorging krijgen. We hebben gezien dat vermeldingen met Fast
'N Free-tags in de zoekresultaten stijgen en meer zichtbaarheid genereren
dankzij felgroene tags.
2)
Optimaliseer uw eBay-aanbiedingen
eBay-verkopers
moeten aanbiedingen optimaliseren om verkeer naar hun winkels te leiden en
uiteindelijk de verkoop te verhogen. Hoe beter uw vermelding is
geoptimaliseerd, hoe meer potentiële kopers uw items in de zoekresultaten
zullen vinden. Hier zijn een paar praktische tips om uw vermeldingen naar een
hoger niveau te tillen.
a) Gebruik de juiste trefwoorden
De
juiste zoekwoorden zijn de zoekwoorden die uw kopers zouden gebruiken. Je hebt
maar 80 tekens voor je titel en je wilt ze niet verspillen aan zinnen/woorden
die misleidend, irrelevant of vaag zijn. Blijf in plaats daarvan op het goede
spoor door feiten te vermelden en onthoud dat spamming met trefwoorden verboden
is. Test uw zoekwoorden door te kijken wat uw concurrenten doen. Zoek naar
items die vergelijkbaar zijn met die van u en bekijk waar andere verkopers voor
optimaliseren.
b) Gebruik goede foto's
Maak
meerdere foto's en kies de foto's die duidelijk en met een hoge resolutie zijn.
Een geweldige lijst biedt veel visuele aanwijzingen en toont hoge kwaliteit in
alle details, tot aan de foto's die je maakt. U wilt dat de shopper het beste
idee heeft van wat u aanbiedt door elk detail vast te leggen dat als
verkoopargument kan worden gebruikt.
Tip: "leen" nooit foto's van andere
advertenties.
c) Geef duidelijke details
Foto's
kunnen bedrieglijk zijn en daarom is het uw plicht om klanten vooraf te
informeren wat ze krijgen: de lengte, breedte, hoogte, gewicht, kleur en andere
relevante kenmerken. Het toevoegen van extra informatie moet helpen om het aantal
retouren te verminderen en de winst op de lange termijn te vergroten.
Denk
na over alle vragen die iemand zou kunnen hebben over wat u verkoopt, en
beantwoord ze in uw vermelding.
d) Gebruik gepromote vermeldingen
Gesponsorde
aanbiedingen, ook wel door eBay gesponsorde producten genoemd, zijn
advertenties die de bekendheid met tot wel 30% vergroten. Over het algemeen
identificeert een verkoper die op eBay verkoopt de aanbiedingen die moeten
worden gepromoot en stelt hij een voorkeursadvertentietarief in voordat de
campagnes worden gelanceerd.
In
tegenstelling tot traditionele PPC-advertenties (Pay-per-click), wordt de
verkoper niets in rekening gebracht totdat een shopper binnen 30 dagen klikt en
het 'gepromote' item koopt. Alleen dan krijgt eBay een percentage van de
verkoopprijs.
Gesponsorde
aanbiedingen vergroten de zichtbaarheid van artikelen en zijn uitstekend
geschikt voor het verminderen van langzittende voorraad en het verhogen van de
verkoop.
Helaas
is het alleen gereserveerd voor best beoordeelde verkopers. Retailers die in
aanmerking willen komen voor deze service, moeten ernaar streven een
uitzonderlijke klantenservice te bieden en tegelijkertijd te voldoen aan de
minimale verkoopvereisten voor best beoordeelde verkopers.
e) Krijg op eBay-deals
eBay
biedt dagelijkse en wekelijkse deals, dit zijn sterk afgeprijsde items met een
"Koop het nu" -prijs. Deze items zijn meestal 20-90% korting op de
aanbiedingsprijs en worden meestal gratis verzonden.
Bij
eBay-deals moet de handelaar die op eBay verkoopt, kortingen geven op de
prijzen die op de eBay-dealspagina of op de startpagina worden vermeld. De
afgeprijsde artikelen stijgen ook naar de top van generieke zoekopdrachten op
de site en worden beter zichtbaar.
eBay-deals
zijn echter een programma dat alleen op uitnodiging wordt uitgenodigd en
gericht is op grote retailers met een bewezen staat van dienst.
3) Beheers uw productsourcing
Hoewel
de droom van elke rationele e-commercehandelaar is om een product te hebben
dat verkoopt ongeacht de vraagprijs of het seizoen, verkoopt de voorraad soms
niet. Uiteindelijk komt de handelaar vast te zitten met extra opslagkosten die
een financiële last kunnen veroorzaken.
Meestal
blijft een verkoper achter met dode voorraad of overstock vanwege onvoldoende
marktgegevens of productgegevens bij het kopen van voorraad. Het is meestal de
verkoper die de noodzaak onderschat om uitgebreid onderzoek te doen naar
duizenden producten en hun markten te analyseren.
Er
zijn hier geen snelkoppelingen. Elke serieuze handelaar moet bereid zijn om
erop uit te gaan om de juiste gegevens over de voorraad te krijgen. Gegevens
zijn de leidraad voor de inkoopinspanningen van de verkoper als het doel is om
verliezen als gevolg van niet-verkochte goederen te verminderen.
eBay
zelf is een uitstekend platform voor ideeën voor productsourcing, omdat het een
goudmijn aan nuttige gegevens heeft over wat eBay-kopers willen kopen. De
pagina Wat te verkopen heeft bijvoorbeeld tal van inzichten in de artikelen die
consumenten willen (op basis van zoekopdrachten en verkooptrends), hoeveel ze
waard zijn en welke producten tegen een meerprijs kunnen worden verkocht.
4) Streef naar positieve recensies
Vanuit
het oogpunt van een klant helpt positieve feedback bij het meten van de
reputatie van de retailer. In feite stellen verschillende positieve reacties
potentiële kopers gerust dat u zich inzet om hen van dienst te zijn en dat u te
vertrouwen bent. Positieve opmerkingen wekken de indruk dat een handelaar beter
is in het beheren van transacties en geeft om reputatie.
Om
een succesvolle eBay-retailer te zijn, moet je streven naar meer positieve
feedback in de vorm van recensies. U kunt dit bereiken door feedback te vragen
van tevreden kopers en uitstekende klantenservice te bieden.
Onthoud
dat klanten altijd vragen zullen hebben, hoe gedetailleerd uw productvermelding
ook is, en een recensie kan een grote bijdrage leveren aan het beantwoorden van
over het hoofd geziene vragen van klanten.
5) Verleng de retourperiode en zorg voor gratis verzending!
In
plaats van het standaard retourbeleid van 14 of 30 dagen, kun je een tandje
bijsteken en je klanten 60 dagen de tijd geven. Dit zal uw zoekopdracht een
boost geven en u meer kopers opleveren.
Net
als een verlengde polisperiode kan gratis verzending ook worden gebruikt om
klanten te verleiden. Het wordt zelfs een standaard in de meeste
eCommerce-platforms. Bij het overwegen van deze optie mag dit echter niet ten
koste gaan van geldverlies. Slimme verkopers vinden een manier om de
verzendkosten op te nemen in de vraagprijs.
Het
komt erop neer dat het steeds moeilijker wordt om een van de verkopers te
zijn met verkopen die door het dak gaan, in plaats van een verkoper die een
daling in de verkoop ziet. Volg ons advies hierboven om uw e-commercebedrijf
gezond te houden op eBay, en vergeet niet om uw accountstatistieken regelmatig
bij te houden.
Voor
vragen kunt u de helpdesk van eBay bellen en professionele hulp inroepen.
Comments
Post a Comment