Hoe u gepromote berichten op de markt kunt maken op Facebook
Een gepromote post is een type Facebook-advertentie
die bekendheid creëert voor specifieke berichten op uw Facebook-pagina. De
soorten berichten die kunnen worden gepromoot, zijn onder meer statusupdates,
foto's, video's, evenementen en mijlpalen.
Gesponsorde berichten hebben het label 'Gesponsord'
en worden alleen weergegeven in de nieuwsfeeds van mensen die je pagina leuk
vinden (en de vrienden van die mensen). Gepromote berichten worden niet getoond
in de rechterkolom van Facebook. Gepromote berichten verschijnen ook in mobiele
nieuwsfeeds, wat enorm is gezien het feit dat meer dan 700 miljoen gebruikers
Facebook openen vanaf hun mobiele apparaat.
In tegenstelling tot andere Facebook-advertenties,
kunnen gepromote berichten eenvoudig rechtstreeks vanuit uw paginatijdlijn
worden gemaakt. Volg deze stappen om een gesponsorde post te maken:
1.
Klik op de knop Promoten rechtsonder bij een bericht op je tijdlijn.
Er verschijnt een pop-upvenster.
2.
Stel vanuit dit pop-upvenster het gewenste budget voor de promotie in (de
dropdown-opties variëren afhankelijk van het paginaformaat).
Het budget dat u instelt, is een levenslang budget
en geen dagbudget.
3.
Klik op Bericht promoten.
Als je nog niet eerder een Facebook-advertentie
hebt gekocht, wordt je gevraagd om je creditcardgegevens in te voeren, die
worden opgeslagen als betalingsoptie in je Facebook-advertentieaccount.
Je kunt ook een bericht promoten vanuit het rapport
Paginaberichten in Facebook Insights. Volg hiervoor deze stappen:
4.
Ga naar je Page Insights, die je standaard naar het tabblad Overzicht brengt.
Scrol omlaag naar het rapport Paginaberichten en
zoek het bericht dat je wilt promoten.
5.
Klik in de rechterkolom op het megafoonpictogram.
Er wordt een nieuw browservenster geopend voor het
specifieke bericht. Je kunt dit bericht promoten door dezelfde stappen te
volgen als bij het promoten vanaf je tijdlijn.
6.
U kunt ook realtime statistieken bekijken over hoe uw advertentie presteert.
Klik hiervoor op de knop Promoted For
(dollarbedrag) onder het bericht.
Hopelijk vond je deze blog nuttig. Als je meer hulp
nodig hebt, kun je het helpdesknummer van Facebook bellen en experts om
oplossingen vragen.
Comments
Post a Comment