Hoe u de PayPal Friends and Family-terugbetaling kunt krijgen


 

Kunt u een PayPal Vrienden en Familie Restitutie krijgen?

PayPal is een bekend geldservicebedrijf dat goedkope binnenlandse en internationale overschrijvingen aanbiedt in vergelijking met traditionele bankdiensten. PayPal-transacties zijn bijna onmiddellijk, dus het is geen verrassing dat het bedrijf meer dan 346 miljoen actieve gebruikers heeft.

U kunt de Friends & Family-service van PayPal gebruiken om geld naar uw bekende en naaste contacten te sturen. In tegenstelling tot goederen- en dienstentransacties vallen vrienden- en familiebetalingen niet onder de PayPal-kopersbescherming, wat het vrijwel onmogelijk maakt om een ​​terugbetaling te krijgen.

Kunt u PayPal Vrienden- en familiebetalingen terugbetalen?

PayPal biedt geen restituties voor betalingen die zijn verzonden met de functie Vrienden en Familie. Er kan echter een oplossing zijn om dit strikte PayPal-terugbetalingsbeleid te omzeilen.

Op de PayPal-communitypagina meldde een aantal gebruikers dat hun account was opgelicht, gecompromitteerd of gehackt. Volgens de gebruiksvoorwaarden van PayPal moeten gebruikers de fraudezaak melden tot 180 dagen nadat de twijfelachtige transactie heeft plaatsgevonden. Als u dit doet, kunt u een reden hebben voor een terugbetaling, zelfs in het geval van vrienden- en familieoverdrachten.

Als u de Vrienden en Familie-transactie met uw creditcard hebt gedaan in plaats van met uw PayPal-saldo, kunt u ook contact opnemen met de bank die de kaart heeft uitgegeven en de betaling terugboeken.

Waarom houden oplichters van PayPal-vrienden en familie?

Voor transacties van vrienden en familie gelden lagere transactiekosten. Voor binnenlandse betalingen in de VS en het VK hoeft u niets te betalen. Voor internationale Friends & Family-overschrijvingen lopen de kosten op tot 5% van het overgeschreven bedrag.

Dat is precies de reden waarom veel louche verkopers erop staan ​​om de optie Vrienden en Familie te gebruiken en de extra transactiekosten te vermijden. PayPal classificeert de Vrienden- en Familietransacties als niet-restitueerbaar, dus oplichters vertrouwen erop dat ze uw geld achteraf behouden en zullen altijd hun best doen om u over te halen dit betalingstype te gebruiken.

Het is het beste om de Vrienden en Familie-functionaliteit alleen te gebruiken voor het overmaken van geld naar uw naaste contacten. Geef voor online aankopen een paar euro meer uit aan de standaard goederen- en dienstentransacties en investeer in het kopersbeschermingsprogramma.

Hoe u zelf een PayPal Vrienden- en Familie-terugbetaling kunt krijgen

Als u het teruggaveverzoek liever zelf afhandelt, zijn er een paar verschillende benaderingen. U kunt proberen te bewijzen dat de transactie heeft plaatsgevonden als gevolg van een gehackte account en rechtstreeks van PayPal om terugbetaling vragen, of u kunt via uw bank gaan.

Er zijn twee manieren om een ​​terugbetaling van PayPal aan te vragen:

• PayPal Resolutiecentrum

• Berichten op locatie

Vraag een PayPal-terugbetaling voor familie en vrienden aan via het PayPal-resolutiecentrum

Volg de instructies om een ​​terugbetaling aan te vragen via het Resolutiecentrum:

1. Log in op uw PayPal-account

2. Ga naar het resolutiecentrum

3. Druk op de knop Een probleem melden

4. Selecteer een transactie die u wilt terugbetalen

5. Klik op de pop-up om een ​​probleem met de transactie te melden

6. Klik op Doorgaan

7. Vul relevante details over de frauduleuze activiteit in

8. Klik op Verzenden

9. Controleer je e-mail voor een reactie

Een PayPal-terugbetaling aanvragen voor vrienden en familie via chat

Volg de instructies om een ​​terugbetaling aan te vragen via on-site berichten:

1. Log in op PayPal

2. Open de Messenger

3. Start de chat

4. Beschrijf de fraude

5. Volg de volgende instructies

Hoe u de terugbetaling van vrienden en familie kunt aanvragen via uw bank

Aangezien transacties van vrienden en familie standaard niet kunnen worden gerestitueerd en het bewijzen dat uw account is gehackt, niet eenvoudig is, kunt u het beste een PayPal-terugvordering aanvragen bij uw bank.

Volg de onderstaande stappen om uw bank te doorlopen:

1. Bel uw financiële instelling op het nummer op de achterkant van uw creditcard

2. Beschrijf de situatie aan de vertegenwoordiger

3. Volg hun instructies

Houd er rekening mee dat uw bank substantieel bewijs nodig heeft dat de transactie in kwestie niet is geautoriseerd. Het onderzoeksproces kan enkele weken duren, dus het is geen onmiddellijke oplossing.

Houd er rekening mee dat PayPal niet vriendelijk kijkt naar deze verzoeken. Vraag het alleen aan als je bent opgelicht. Anders kunt u op slechte voet komen te staan ​​met PayPal.

Hoe u een PayPal-terugbetaling voor vrienden en familie kunt krijgen met DoNotPay

DoNotPay is de meest elegante oplossing om geld terug te krijgen van elk bedrijf. Ons kunstmatige-intelligentiesysteem automatiseert het restitutieverzoek voor u en levert de relevante juridische documenten om uw zaak te ondersteunen.

Om een ​​terugbetaling aan te vragen via DoNotPay:

1. Ga naar DoNotPay via uw webbrowser

2. Lokaliseer direct terugvordering

3. Klik op Beveiligd worden

4. Vul de details van de betaling in

U kunt ervoor kiezen om de geschilbrief zelf te versturen of dit door ons te laten doen.

De laatste optie wordt aanbevolen omdat we contact kunnen opnemen met de handelaar om aanvullend bewijs voor uw zaak te verzamelen.

Hoe kan ik de status van mijn vrienden en familie PayPal-terugbetaling controleren?

Al uw verzoeken en hun respectieve statussen worden vermeld in uw PayPal-resolutiecentrum.

De terugbetalingsstatus kan zijn:

• In behandeling: een terugbetaling is in behandeling wanneer PayPal het geld niet heeft ontvangen van de bank van de koper of omdat de verkoper een eCheck heeft uitgegeven die niet is goedgekeurd bij hun bank. Het duurt 3-5 werkdagen voordat het bedrag op uw PayPal-saldo wordt weergegeven

• Terugbetaald of gedeeltelijk terugbetaald: als uw status een van deze is, betekent dit dat de terugbetaling is uitgevoerd. Het geld zou terug op uw creditcard- of PayPal-saldo moeten staan

• Tijdelijk in de wacht: Als uw terugbetalingsstatus 'vastgehouden' is, betekent dit dat de transactie wordt terugbetaald voordat het geld zelfs maar van uw bankrekening is afgeschreven. Dit proces duurt 3-5 werkdagen en de terugbetaling wordt op uw rekening bijgeschreven zodra het proces is voltooid

Hopelijk vond je deze blog nuttig. Als je nog steeds hulp nodig hebt, kun je de helpdesk van PayPal bellen en oplossingen vragen aan PayPal-experts.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe herstel ik mijn Paypal-account?

Hoe lang duurt het om geld over te maken van PayPal naar de bank?

Hoe de nachtmodus in Google Docs voor desktop en Android in te schakelen