Hoe u de PayPal Friends and Family-terugbetaling kunt krijgen
Kunt
u een PayPal Vrienden en Familie Restitutie krijgen?
PayPal is een bekend geldservicebedrijf dat
goedkope binnenlandse en internationale overschrijvingen aanbiedt in
vergelijking met traditionele bankdiensten. PayPal-transacties zijn bijna
onmiddellijk, dus het is geen verrassing dat het bedrijf meer dan 346 miljoen
actieve gebruikers heeft.
U kunt de Friends & Family-service van PayPal
gebruiken om geld naar uw bekende en naaste contacten te sturen. In
tegenstelling tot goederen- en dienstentransacties vallen vrienden- en
familiebetalingen niet onder de PayPal-kopersbescherming, wat het vrijwel
onmogelijk maakt om een terugbetaling te krijgen.
Kunt
u PayPal Vrienden- en familiebetalingen terugbetalen?
PayPal biedt geen restituties voor betalingen die
zijn verzonden met de functie Vrienden en Familie. Er kan echter een oplossing
zijn om dit strikte PayPal-terugbetalingsbeleid te omzeilen.
Op de PayPal-communitypagina meldde een aantal
gebruikers dat hun account was opgelicht, gecompromitteerd of gehackt. Volgens
de gebruiksvoorwaarden van PayPal moeten gebruikers de fraudezaak melden tot
180 dagen nadat de twijfelachtige transactie heeft plaatsgevonden. Als u dit
doet, kunt u een reden hebben voor een terugbetaling, zelfs in het geval van
vrienden- en familieoverdrachten.
Als u de Vrienden en Familie-transactie met uw
creditcard hebt gedaan in plaats van met uw PayPal-saldo, kunt u ook contact
opnemen met de bank die de kaart heeft uitgegeven en de betaling terugboeken.
Waarom
houden oplichters van PayPal-vrienden en familie?
Voor transacties van vrienden en familie gelden
lagere transactiekosten. Voor binnenlandse betalingen in de VS en het VK hoeft
u niets te betalen. Voor internationale Friends & Family-overschrijvingen
lopen de kosten op tot 5% van het overgeschreven bedrag.
Dat is precies de reden waarom veel louche
verkopers erop staan om de optie Vrienden en Familie te gebruiken en de extra
transactiekosten te vermijden. PayPal classificeert de Vrienden- en
Familietransacties als niet-restitueerbaar, dus oplichters vertrouwen erop dat
ze uw geld achteraf behouden en zullen altijd hun best doen om u over te halen
dit betalingstype te gebruiken.
Het is het beste om de Vrienden en
Familie-functionaliteit alleen te gebruiken voor het overmaken van geld naar uw
naaste contacten. Geef voor online aankopen een paar euro meer uit aan de
standaard goederen- en dienstentransacties en investeer in het
kopersbeschermingsprogramma.
Hoe
u zelf een PayPal Vrienden- en Familie-terugbetaling kunt krijgen
Als u het teruggaveverzoek liever zelf afhandelt,
zijn er een paar verschillende benaderingen. U kunt proberen te bewijzen dat de
transactie heeft plaatsgevonden als gevolg van een gehackte account en
rechtstreeks van PayPal om terugbetaling vragen, of u kunt via uw bank gaan.
Er zijn twee manieren om een terugbetaling van
PayPal aan te vragen:
•
PayPal Resolutiecentrum
•
Berichten op locatie
Vraag
een PayPal-terugbetaling voor familie en vrienden aan via het
PayPal-resolutiecentrum
Volg
de instructies om een terugbetaling aan te vragen via het Resolutiecentrum:
1.
Log in op uw PayPal-account
2.
Ga naar het resolutiecentrum
3.
Druk op de knop Een probleem melden
4.
Selecteer een transactie die u wilt terugbetalen
5.
Klik op de pop-up om een probleem met de transactie te melden
6.
Klik op Doorgaan
7.
Vul relevante details over de frauduleuze activiteit in
8.
Klik op Verzenden
9.
Controleer je e-mail voor een reactie
Een PayPal-terugbetaling aanvragen voor vrienden en familie via chat
Volg
de instructies om een terugbetaling aan te vragen via on-site berichten:
1.
Log in op PayPal
2.
Open de Messenger
3.
Start de chat
4.
Beschrijf de fraude
5.
Volg de volgende instructies
Hoe u de terugbetaling van vrienden en familie kunt aanvragen via uw bank
Aangezien
transacties van vrienden en familie standaard niet kunnen worden gerestitueerd
en het bewijzen dat uw account is gehackt, niet eenvoudig is, kunt u het beste
een PayPal-terugvordering aanvragen bij uw bank.
Volg
de onderstaande stappen om uw bank te doorlopen:
1.
Bel uw financiële instelling op het nummer op de achterkant van uw creditcard
2.
Beschrijf de situatie aan de vertegenwoordiger
3.
Volg hun instructies
Houd
er rekening mee dat uw bank substantieel bewijs nodig heeft dat de transactie
in kwestie niet is geautoriseerd. Het onderzoeksproces kan enkele weken duren,
dus het is geen onmiddellijke oplossing.
Houd
er rekening mee dat PayPal niet vriendelijk kijkt naar deze verzoeken. Vraag
het alleen aan als je bent opgelicht. Anders kunt u op slechte voet komen te
staan met PayPal.
Hoe u een PayPal-terugbetaling voor vrienden en familie kunt krijgen met
DoNotPay
DoNotPay
is de meest elegante oplossing om geld terug te krijgen van elk bedrijf. Ons
kunstmatige-intelligentiesysteem automatiseert het restitutieverzoek voor u en
levert de relevante juridische documenten om uw zaak te ondersteunen.
Om een terugbetaling aan te vragen via DoNotPay:
1.
Ga naar DoNotPay via uw webbrowser
2.
Lokaliseer direct terugvordering
3.
Klik op Beveiligd worden
4.
Vul de details van de betaling in
U
kunt ervoor kiezen om de geschilbrief zelf te versturen of dit door ons te
laten doen.
De
laatste optie wordt aanbevolen omdat we contact kunnen opnemen met de handelaar
om aanvullend bewijs voor uw zaak te verzamelen.
Hoe
kan ik de status van mijn vrienden en familie PayPal-terugbetaling controleren?
Al
uw verzoeken en hun respectieve statussen worden vermeld in uw
PayPal-resolutiecentrum.
De terugbetalingsstatus kan zijn:
•
In behandeling: een terugbetaling is in behandeling wanneer PayPal het geld
niet heeft ontvangen van de bank van de koper of omdat de verkoper een eCheck
heeft uitgegeven die niet is goedgekeurd bij hun bank. Het duurt 3-5 werkdagen
voordat het bedrag op uw PayPal-saldo wordt weergegeven
•
Terugbetaald of gedeeltelijk terugbetaald: als uw status een van deze is,
betekent dit dat de terugbetaling is uitgevoerd. Het geld zou terug op uw
creditcard- of PayPal-saldo moeten staan
•
Tijdelijk in de wacht: Als uw terugbetalingsstatus 'vastgehouden' is, betekent
dit dat de transactie wordt terugbetaald voordat het geld zelfs maar van uw
bankrekening is afgeschreven. Dit proces duurt 3-5 werkdagen en de
terugbetaling wordt op uw rekening bijgeschreven zodra het proces is voltooid
Hopelijk
vond je deze blog nuttig. Als je nog steeds hulp nodig hebt, kun je de helpdesk
van PayPal bellen en oplossingen vragen aan PayPal-experts.
Comments
Post a Comment