PAYPAL TERUGBETALINGSBELEID – DRIE MANIEREN OM EEN TERUGBETALING AAN TE VRAGEN


 

PayPal is een van de toonaangevende geldtransferservices over de hele wereld die bekendheid heeft gekregen in de wereld van e-commerce. Met behulp van PayPal kunnen gebruikers met slechts een paar klikken geld verzenden en ontvangen. PayPal is een veilig en snel platform om kopers met gemak en vertrouwen online te laten winkelen.

Wanneer de transactie plaatsvindt tussen een verkoper en een koper, kan het PayPal-kopersbeschermingsplan beide partijen helpen bij het terugbetalingsproces. Als de koper niet tevreden is met het ontvangen product of om een ​​ongeautoriseerd bedrag vraagt, stelt het PayPal-terugbetalingsbeleid duidelijke regels die strikt moeten worden gevolgd.

Of u nu een verkoper of koper bent, u moet de bepalingen van het PayPal-terugbetalingsbeleid kennen. Lees verder om erachter te komen.

Wat is het PayPal-terugbetalingsbeleid?


Het PayPal-terugbetalingsbeleid zijn de regels en voorschriften die gebruikers moeten volgen om het concept van terugbetalingen te begrijpen bij het gebruik van PayPal voor betalingen. Online shoppers kunnen om terugbetaling vragen als ze een kapot product ontvangen of als het item niet aan de beschrijving van de verkoper voldoet. De verkoper zal het geld terugbetalen en de verzendkosten zijn voor rekening van PayPal.

Terugbetalingsperiode van 180 dagen

Volgens het PayPal-terugbetalingsbeleid is de standaardperiode 180 dagen vanaf de transactiedatum om een ​​terugbetaling voor uw aankoop te krijgen. Zorg ervoor dat het product waarvoor u de terugbetaling vraagt, niet in strijd is met het PayPal-beleid.

Drie manieren om restitutie aan te vragen:

·         Annuleer de PayPal-betaling

Soms kan een gebruiker per ongeluk geld naar de verkeerde ontvanger sturen. Maar de transactie kan alleen worden geannuleerd als de persoon de betaling niet heeft geclaimd. Dit is wat u kunt doen:

1. Open de PayPal-app en log in op uw account.

2. Scroll naar beneden om bij de betaling te komen die je wilt annuleren.

3. Selecteer de optie ‘Annuleren’ die naast de betreffende transactie verschijnt.

4. Klik op de optie 'Betaling annuleren' om te bevestigen.

·         Stuur een e-mail naar de verkoper

U kunt ook eenvoudig via e-mail contact opnemen met uw verkoper als uw terugbetaling niet is verwerkt.

1. Log in op uw PayPal-rekening.

2. Zoek de transactie die u wilt annuleren en selecteer deze.

3. Zoek naar de informatie van de verkoper.

4. Verstuur het restitutieverzoek per e-mail.

·         Een geschil indienen bij Paypal

Als de verkoper/ontvanger niet reageert of uw geld niet wil terugbetalen, kunt u een geschil openen op het officiële platform volgens het PayPal-terugbetalingsbeleid. Volg hiervoor deze stappen:

1. Ga naar de PayPal-app en log in op je account.

2. Bezoek het 'Resolutiecentrum'.

3. Selecteer de optie 'Een probleem melden'.

4. Kies de betaling waarvoor je een terugbetaling wilt.

5. Zorg ervoor dat u dit proces binnen 20 dagen na opening van het geschil uitvoert.

PayPal-terugbetalingsstatus

Zodra u het PayPal-terugbetalingsverzoek heeft gestart, kunt u het geld controleren in de oorspronkelijke betalingsbron. Het duurt meestal een paar werkdagen als u via PayPal-saldo heeft betaald. Als de betaling met een creditcard is gedaan, duurt het 30 dagen voordat de terugbetaling op uw kaart staat. De status van uw PayPal-terugbetaling staat naast de betreffende transactie. Zo ziet de terugbetalingsstatus van PayPal eruit:

·         In behandeling

·         Tijdelijke bewaring

·         Voltooid

·         Terugbetaald of gedeeltelijk terugbetaald

PayPal-terugbetalingsbeleid voor verkopers

Als het product niet aan de verwachtingen van de kopers voldoet, moeten verkopers volledige of gedeeltelijke terugbetalingen doen door de onderstaande stappen te volgen:

1. Start de PayPal-app op uw apparaat.

2. Open uw account.

3. Ga naar het gedeelte 'Activiteit'.

4. Zoek de transactie die u wilt annuleren en selecteer deze.

5. Kies het tabblad –‘Een restitutie verlenen’.

6. Voer het terug te betalen bedrag in.

7. Klik op de optie 'Terugbetaling uitgeven' om te bevestigen.

gevolgtrekking:

Nadat u een teruggaveverzoek heeft ingediend, moet u 5-7 werkdagen wachten voordat de teruggave in uw accountsaldo wordt weergegeven. Ik hoop dat je dit bericht over het PayPal-terugbetalingsbeleid nuttig vond. Als u meer wilt weten over PayPal of haar diensten, kunt u onze 'Blog'-sectie bekijken die is uitgerust met informatieve artikelen. Omdat u in verschillende gevallen een helpende hand nodig heeft om uw kennis over PayPal te vergroten. Ook kunt u op elk moment contact opnemen met de helpdesk van PayPal Nederland en hulp vragen aan professionals.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe herstel ik mijn Paypal-account?

Hoe lang duurt het om geld over te maken van PayPal naar de bank?

Hoe de nachtmodus in Google Docs voor desktop en Android in te schakelen