PAYPAL TERUGBETALINGSBELEID – DRIE MANIEREN OM EEN TERUGBETALING AAN TE VRAGEN
PayPal is een van de toonaangevende
geldtransferservices over de hele wereld die bekendheid heeft gekregen in de
wereld van e-commerce. Met behulp van PayPal kunnen gebruikers met slechts een
paar klikken geld verzenden en ontvangen. PayPal is een veilig en snel platform
om kopers met gemak en vertrouwen online te laten winkelen.
Wanneer de transactie plaatsvindt tussen een
verkoper en een koper, kan het PayPal-kopersbeschermingsplan beide partijen
helpen bij het terugbetalingsproces. Als de koper niet tevreden is met het
ontvangen product of om een ongeautoriseerd bedrag vraagt, stelt het
PayPal-terugbetalingsbeleid duidelijke regels die strikt moeten worden gevolgd.
Of u nu een verkoper of koper bent, u moet de
bepalingen van het PayPal-terugbetalingsbeleid kennen. Lees verder om erachter
te komen.
Wat
is het PayPal-terugbetalingsbeleid?
Het PayPal-terugbetalingsbeleid zijn de regels en
voorschriften die gebruikers moeten volgen om het concept van terugbetalingen
te begrijpen bij het gebruik van PayPal voor betalingen. Online shoppers kunnen
om terugbetaling vragen als ze een kapot product ontvangen of als het item niet
aan de beschrijving van de verkoper voldoet. De verkoper zal het geld
terugbetalen en de verzendkosten zijn voor rekening van PayPal.
Terugbetalingsperiode van 180 dagen
Volgens het PayPal-terugbetalingsbeleid is de
standaardperiode 180 dagen vanaf de transactiedatum om een terugbetaling voor
uw aankoop te krijgen. Zorg ervoor dat het product waarvoor u de terugbetaling
vraagt, niet in strijd is met het PayPal-beleid.
Drie manieren om restitutie aan te vragen:
·
Annuleer de PayPal-betaling
Soms kan een gebruiker per ongeluk geld naar de
verkeerde ontvanger sturen. Maar de transactie kan alleen worden geannuleerd
als de persoon de betaling niet heeft geclaimd. Dit is wat u kunt doen:
1. Open de PayPal-app en log in op uw account.
2. Scroll naar beneden om bij de betaling te komen
die je wilt annuleren.
3. Selecteer de optie ‘Annuleren’ die naast de
betreffende transactie verschijnt.
4. Klik op de optie 'Betaling annuleren' om te
bevestigen.
·
Stuur een e-mail naar de verkoper
U
kunt ook eenvoudig via e-mail contact opnemen met uw verkoper als uw
terugbetaling niet is verwerkt.
1.
Log in op uw PayPal-rekening.
2.
Zoek de transactie die u wilt annuleren en selecteer deze.
3.
Zoek naar de informatie van de verkoper.
4.
Verstuur het restitutieverzoek per e-mail.
·
Een geschil indienen bij Paypal
Als
de verkoper/ontvanger niet reageert of uw geld niet wil terugbetalen, kunt u
een geschil openen op het officiële platform volgens het
PayPal-terugbetalingsbeleid. Volg hiervoor deze stappen:
1.
Ga naar de PayPal-app en log in op je account.
2.
Bezoek het 'Resolutiecentrum'.
3.
Selecteer de optie 'Een probleem melden'.
4.
Kies de betaling waarvoor je een terugbetaling wilt.
5.
Zorg ervoor dat u dit proces binnen 20 dagen na opening van het geschil
uitvoert.
PayPal-terugbetalingsstatus
Zodra
u het PayPal-terugbetalingsverzoek heeft gestart, kunt u het geld controleren
in de oorspronkelijke betalingsbron. Het duurt meestal een paar werkdagen als u
via PayPal-saldo heeft betaald. Als de betaling met een creditcard is gedaan, duurt
het 30 dagen voordat de terugbetaling op uw kaart staat. De status van uw
PayPal-terugbetaling staat naast de betreffende transactie. Zo ziet de
terugbetalingsstatus van PayPal eruit:
·
In behandeling
·
Tijdelijke bewaring
·
Voltooid
·
Terugbetaald of gedeeltelijk terugbetaald
PayPal-terugbetalingsbeleid voor verkopers
Als
het product niet aan de verwachtingen van de kopers voldoet, moeten verkopers
volledige of gedeeltelijke terugbetalingen doen door de onderstaande stappen te
volgen:
1.
Start de PayPal-app op uw apparaat.
2.
Open uw account.
3.
Ga naar het gedeelte 'Activiteit'.
4. Zoek
de transactie die u wilt annuleren en selecteer deze.
5.
Kies het tabblad –‘Een restitutie verlenen’.
6.
Voer het terug te betalen bedrag in.
7.
Klik op de optie 'Terugbetaling uitgeven' om te bevestigen.
gevolgtrekking:
Nadat
u een teruggaveverzoek heeft ingediend, moet u 5-7 werkdagen wachten voordat de
teruggave in uw accountsaldo wordt weergegeven. Ik hoop dat je dit bericht over
het PayPal-terugbetalingsbeleid nuttig vond. Als u meer wilt weten over PayPal
of haar diensten, kunt u onze 'Blog'-sectie bekijken die is uitgerust met
informatieve artikelen. Omdat u in verschillende gevallen een helpende hand
nodig heeft om uw kennis over PayPal te vergroten. Ook kunt u op elk moment
contact opnemen met de helpdesk van PayPal Nederland en hulp vragen aan
professionals.
Comments
Post a Comment